Понеділок, 18.06.2018, 03:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Чайкинський навчально-виховний комплекс

Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Програма дослідно-експериментальної роботи
[ Викачати з сервера (106.0 Kb) ] 09.02.2017, 10:09

Пояснювальна записка

 

На сучасному етапі система освіти постійно зазнає змін, але кожен педагог має усвідомлювати, що незмінним  залишається ставлення до дитини як найвищої цінності. Тому й виникло питання в колективі нашого закладу щодо участі в експериментальній роботі з проблеми «Впровадження ідей

В. О. Сухомлинського в навчально-виховний процес». З цією метою було розроблено Програму дослідно-експериментальної  роботи за темою

«Впровадження ідей В. О. Сухомлинського в навчально-виховний процес».

Ця Програма – продуманий план  роботи нашого навчального закладу, проектно-цільової діяльності адміністрації, учителів, вихователів,  учнів та їх батьків, громадськості села.  Метою Програми є створення  такої психолого-педагогічної системи, у якій усе зосереджено навколо дитини-людини,  що  передбачає встановлення партнерських стосунків між  усіма учасниками навчально-виховного процесу, всебічний розвиток дитини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її творчих здібностей.

Для якісного проведення експерименту та забезпечення мети Програми необхідно провести в навчально-виховному комплексі певні дослідження, метою яких є розробка нових форм і прийомів, освітніх  технологій  навчання та виховання на основі науково-теоретичних праць і практичного досвіду В.О.Сухомлинського  з метою формування креативної особистості.

Мета дослідження. Вивчення і впровадження ідей В. О. Сухомлинського в навчально-виховний  процес. Упровадження сучасних технологій навчання й виховання  з метою формування креативної особистості.

Об'єктом дослідження є навчально-виховний процес, спрямований на формування креативної особистості шляхом упровадження ідей В.О.Сухомлинського. 

Предмет дослідження. зміст, технології та психолого-педагогічні умови впровадження ідей В. О. Сухомлинського в навчально-виховний процес.

 

 

Гіпотеза дослідження. Формування та розвиток креативної особистості учнів здійснюватиметься ефективніше за умов:

  • координації зусиль усіх учасників освітнього процесу в цьому аспекті (вчителів, учнів, батьків, громади);
  • спрямування змісту навчально-виховного процесу на утвердження загальнолюдських, родинних, демократичних цінностей та переконань (ціннісно-орієнтований підхід);
  • застосування технологій оптимізації навчально-виховного процесу на  різних освітніх рівнях з урахуванням інтересів, потреб, можливостей та прав  особистості учня (особистісно-орієнтований підхід);
  • відповідності системи заходів з формування та розвитку національної самосвідомості учнів конкретним соціально-економічним умовам регіону (регіональний підхід).

 

Основні завдання експерименту.

Дослідити:

  • як дитино центрична система виховання сприяє самоствердженню особистості;
  • як уроки мислення серед природи впливають на розвиток особистісних якостей дитини;
  • яку роль відіграє слово у формуванні духовності людини;
  • на основі яких чинників формується в учнів, батьків почуття гідності і гордості за родину, Батьківщину;
  • як партнерство школи, сім'ї і громади поліпшує навчально-виховний процес, стимулює потреби в набутті знань учнями школи і професійної майстерності вчителів;

·        які шкільні правила, засади, умови необхідно змінити, аби створити середовище, яке б найкраще сприяло формуванню творчої особистості.

 

 

 

Зміст роботи

Термін

Відповідальні

 

І

Підготовчий етап (2014-2015 рр.)

 

 

 

1.

Визначення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної роботи.

Квітень-травень, 2014 р.

Нємцев Г. А.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М.

 

2.

Проведення вхідного моніторингу «Рівень готовності вчителів, батьків та учнів до участі в експерименті», діагностика творчого потенціалу та здібностей педагогів та учнів.

Квітень, 2014 р.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М

 

3.

Розробка програми науково-дослідної та експериментальної роботи.

Травень, 2014 р.

Нємцев Г. А.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М.

 

4.

Здійснення нормативно-правового забезпечення експерименту, формування складу учасників експерименту, вивчення педагогами інструментарію експерименту, анкетування педагогічного колективу

Серпень-листопад, 2014 р.

Нємцев Г. А.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М.

 

5.

Методична підготовка педагогів до здійснення експериментальної роботи. Проведення постійно діючого семінару.

2014-2015 н.р.

Нємцев Г. А.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М.

 

6.

Забезпечення умов для проведення експериментальної роботи

(навчально-методична база)

2014-2015 н.р.

Нємцев Г. А.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М.

 

7.

Визначення та уточнення функціональних обов'язків педагогічного колективу в системі вирішення завдань експерименту.

2014-2015 н.р.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М

 

8.

Вивчення потенційних можливостей суб'єктів дослідно-експериментальної роботи.

Квітень, 2015 р.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М

 

9

Формування творчої групи за темою комплексного експериментального дослідження.

Вересень (щороку)

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М

 

10

Налагодження спільної діяльності з установами, які здійснюють наукове керівництво та консультування дослідно-експериментальною роботою.

Вересень (щороку)

Нємцев Г. А.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М.

 

11

Проведення районних семінарів

Протягом усіх етапів дослідно-
експериментальної роботи

Нємцев Г. А.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М

 

12

Підведення підсумків підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи.

Травень 2015 року

Нємцев Г. А.

Гоман Т. В.

Кузьменко В. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

II. Діагностично-концептуальний етап  (2015-2016 рр.)

 

 

 

1.

Розробка теоретико-концептуальних засад за темою дослідження, підбір методик і технологій, розробка системи науково-методичного забезпечення дослідно-експериментальної роботи

Вересень, 2015 р.

Методична рада

(Кузьменко В. М.)

 

2.

Підбір діагностичного інструментарію та проведення комплексного моніторингу відповідно до завдань дослідно-експериментальної роботи.

Жовтень, 2015 р.

Методична рада (Кузьменко В. М.)

 

3.

Створення системи управління інноваційним навчальним закладом на засадах демократії, колегіальності, соціального захисту учасників навчально-виховного процесу.

З вересня 2015 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

4.

Підведення підсумків концептуально-діагностичного етапу дослідно-експериментальної роботи

Квітень-травень,

2016 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

ІІІ

III. Організаційно-прогнозуючий етап (2016-2017 рр.)

 

 

 

1.

Організація дієвої самоосвітньої роботи педагогів з визначеної проблеми

Вересень, 2016 р.

Кузьменко В. М.

 

 

2.

Організація роботи постійно діючого психолого-педагогічного семінару з визначеної проблеми

З вересня,

щороку

Кузьменко В. М.

.

 

 

3.

Організація наставництва, консультації для молодих вчителів

З вересня,

щороку

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

4.

Попередній аналіз та корекція результатів роботи за 2016-2017 н.р.

Січень, 2017 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

5.

Круглий стіл «Формування та реалізація вчителями-предметниками виховної мети уроків спрямованої на реалізацію науково-методичної проблеми навчально-виховного комплексу»

Березень,

2017 р.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

6.

Складання переліку рекомендованої літератури з проблеми

Березень-квітень,

2017 р.

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

Коврижко І. Ф.

Магоня Н. В.

 

7.

Оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з вивченої проблеми в шкільному методичному  кабінеті.

Жовтень 2016 р.

 

 

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

Коврижко І. Ф.

Магоня Н. В.

Любочка Г. О.

 

8.

Обмін досвідом, організація взаємовідвідування уроків вчителями-предметниками для обміну напрацюваннями з проблеми

З вересня,

щороку

Кузьменко В. М.

 

 

9

Підготовка та випуск методичних матеріалів з проблеми

Травень, 2017

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

 

 

 

 

 

 

ІV

Формуючий етап (2017-2018 рр.)

 

 

 

1

Засідання методичної ради школи, визначення напрямків методичної роботи Підготовка матеріалів до педради

Вересень, 2017 р.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

2.

Засідання педагогічної ради. Організація роботи з упровадженні ідей

В. О. Сухомлинського в навчально-виховний процес

Листопад, 2017 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

 

3.

Забезпечення постійного цілеспрямованого підвищення професійної компетентності та кваліфікації педагогічних працівників загальноосвітнього навчального закладу шляхом використання різноманітних форм методичної роботи (конференції, семінари тощо; поширення інноваційних форм навчання за програмою Intel, дистанційне навчання).

Протягом усіх етапів дослідно-
експериментальної роботи

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

 

4.

Упровадження у практику роботи постійної педагогічно батьківської взаємодії, інноваційних форм роботи з батьками учнів в реалізації завдань дослідно-експериментальної роботи.

Протягом усіх етапів дослідно-
експериментальної роботи

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

 

5.

Апробація навчального, навчально-методичного, методичного, управлінського, діагностичного забезпечення дослідно-експериментальної роботи за обраною темою.

2017-2018 рр.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

 

6.

Обговорення ходу реалізації експерименту в навчально-виховному процесі в НВК на засіданнях педагогічних рад, психолого-педагогічних семінарах, засіданнях творчої групи, методичних об’єднаннях вчителів початкових класів, класних керівників.

Протягом усіх етапів дослідно-
експериментальної роботи

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

Бондарець М. М.

Магоня Н. В.

 

7

Показові уроки, заняття в ДНЗ та виховні заходи  з використанням інноваційних технологій.

 

Протягом усіх етапів дослідно-
експериментальної роботи

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

 

8.

Педагогічні читання «Інтерактивні технології – шлях до формування креативної особистості».

Квітень, 2018 р.

Кузьменко В. М.

 

 

 

9

Діяльність опорної школи по впровадженню ідей В. О. Сухомлинського в навчально-виховний процес.

 

Протягом усіх етапів дослідно-
експериментальної роботи

Кузьменко В. М

Карабан Т. О.

 

10

Розробка педагогами додаткового методичного інструментарію з досліджуваної проблеми.

Січень-квітень,

2018 р.

Педколектив

 

11

Підведення підсумків формуючого етапу дослідно-експериментальної роботи.

Червень, 2018 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

 

 

 

 

 

 

V.

Корегуючо-узагальнюючий етап

(2018-2019 рр.)

 

 

 

 

1

Обробка даних, статистично-кількісний та описово-якісний аналіз результатів експерименту.

2018-2019 рр.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

2

Науково-практична конференція  «Людина живе для добра».

Грудень, 2018 р.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

3

Співвіднесення результатів експерименту з поставленою метою, коректування гіпотези.

IІІ квартал, 2018 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

4

Порівняльна характеристика розвивального впливу традиційної та інноваційної системи навчання й виховання в умовах експерименту.

IV квартал, 2018 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

5

Науково-практична апробація відпрацьованої системи розвитку соціально активної особистості учня та вироблення рекомендацій для її масового впровадження у практику роботу навчальних закладів.

I квартал, 2019 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

6

Засідання методичної ради навчального закладу НВК: «Підсумки моніторингу навчально-виховного процесу в школі – результат діяльності над науково-методичною проблемою».

Лютий, 2019 р.

Кузьменко В. М.

 

 

7

Педагогічна рада. Проблемний стіл

 «Актуальність ідей В. О. Сухомлинського з формування і збагачення педагогічної культури вчителя в умовах реформування школи».

Березень, 2019 р.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

8

Проведення порівняльного аналізу даних вхідної, поточної та вихідної діагностики ефективності системи роботи з впровадження ідей В. О. Сухомлинського в навчально-виховний процес.

Березень, 2019 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

9

Співвідношення результатів експерименту з поставленою метою та завданнями.

Квітень, 2019 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

10

Написання наказу «Про підсумки організації й проведення експериментального дослідження на тему «Впровадження ідей

В. О. Сухомлинського в навчально-виховний процес».

Квітень, 2019 р.

Нємцев Г. А.

 

 

11

Підготовка звіту за результатами науково-дослідної роботи.

Січень-березень, 2019 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

12

Підготовка методичного матеріалу (статей, конспектів занять тощо) для друку у фахових періодичних виданнях з досвіду роботи за експериментальною програмою.

Лютий-травень, 2019 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

13

Розповсюдження педагогічного досвіду (у статусі науково-методичного центру).

З травня 2019 р.

Нємцев Г. А.

Кузьменко В. М.

Карабан Т. О.

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: фізик
Переглядів: 57 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz