Четвер, 28.03.2024, 14:16
Вітаю Вас Гість | RSS

Чайкинський навчально-виховний комплекс

Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Здоров'я і харчування
[ Викачати з сервера (28.7 Kb) ] 02.02.2017, 14:11

Мета: збагатити знання учнів про основні правила харчування; сприяти формуванню в  учнів поняття про вплив харчування на самопочуття та здоров’я; дослідити проблеми, що можуть виникнути через неправильне харчування; ƒ розвивати творчий потенціал учнів, активність, ініціативність, відповідальність за колективний результат роботи, самокритичність; ƒ виховувати дбайливе ставлення до свого та чужого здоров’я.

 

   Хід тренінгу

  1. Організаційний момент (1 хв)

Учитель читає вірш, імітуючи рухи, а учні повторюють за ним.

Треба разом привітатись:

– Добрий день, добрий день!

 Дружно й весело сказати:

– Добрий день, добрий день!

Сюди-туди повернутись.

– Добрий день, добрий день!

Один-одному всміхнутись.

– Добрий день, добрий день!

 Можна трішки пострибати.

– Добрий день, добрий день!

 І в долоні поплескати

. – Добрий день, добрий день!

 В коло дружно всі сідаймо

 І заняття починаймо

 

  1. Перевірка домашнього завдання (3хв)

Міні-проект «Намалюй своє майбутнє»

Представники груп по черзі презентують свої малюнки. 
Питання для обговорення:

  • Що потрібно робити для того, щоб ваше майбутнє було саме таким, як ви намалювали?
  • Наскільки важливим житті є здоров`я?
  • Здоров`я – це повнота духовного життя, радість, ясний розум, що залежить від особистості, вважав  В.О.Сухомлинський. Що  ж потрібно робити для того, щоб бути здоровим?

Отже, правильне харчування є важливою умовою здоров’я людини.

 

  1. Повідомлення теми уроку  Здоров'я і харчування (0.5 хв)

 

4. Знайомство (1.5 хв)

Учні по черзі закінчують речення «Мене звуть… і найбільше я люблю їсти…»

 

5. Вступне слово вчителя  (1 хв)

Г. Гейне говорив: «Людина є те, що вона їсть». Люди різняться за харчовими звичками і смаковими вподобаннями. Одні люблять домаш­ню їжу, інші поспішають у кафе. Одні надають пе­ревагу здоровому харчуванню, інші залюбки вжи­вають усе, що гучно розрекламоване і має яскраву упаковку. Можливо, саме тому одні люди стрункі, рухливі, веселі, а інші страждають через надмір­ну вагу. Як слід харчуватися, щоб бути здоровим, яких принципів раціонального харчування слід дотримувати, ми маємо сьогодні з’ясувати

 

6.  Нагадування правил роботи (1хв) (правила надруковані на плакаті заздалегідь, учні зачитують і говорять, згодні з ними чи ні)

- говорити коротко, по черзі;
- правило піднятої руки;
- слухати і чути;
- бути активним;
- говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
- не критикувати: кожен має право на власну думку;
- взаємоповага.

 

7. Очікування учнів (1.5 хв)

Учитель читає завдання заняття й прикріплює на зображення дерева малюнки яблучок, якщо учні хочуть дізнатися про те, що названо.

- що таке раціональне харчування;

-  яка їжа корисна, а яка шкідлива;

- як впливає харчування на здоров’я людини;

- як треба харчуватися, щоб не страждати через надмірну вагу;

- дізнатися про наслідки недоїдання;

- чому треба вживати овочі та фрукти;

 - у яких продуктах багато вітамінів;

- для чого організму білки, жири та вуглеводи;

- що таке калорійність продуктів;

- що таке поживність їжі;

 

 Якщо хтось хоче ще про щось дізнатися, може сказати усно

 

8.  Руханка «Пантоміма» (1.5 хв)

Учні показують, як вони працюють, коли:

 дуже голодні;

 переїли надміру;

 у міру поїли.

 

Аналіз проведення руханки

Висновок: перший принцип раціонального хар­чування – помірність

(тобто не переїдати й не їсти занадто мало).

 

9.  Інформаційне повідомлення   (1 хв)

Учитель Як же дізнатися, скільки й чого треба з’їсти, щоб почуватися здоровим?

Для цього  слід враховувати калорійність та поживність їжі. Отже, важливо знати, які поживні  речовини містить той чи інший продукт. Ви вже знаєте, що людині, для того, щоб жити, рости, рухатися, працювати, потрібні білки, жири, вуглеводи, вітаміни та мінерали.

 

10. Вправа «Салат» (15 хв)

Учитель Зараз ми з вами з’ясуємо, яке значення мають ці речовини для організму людини. Нам потрібно об’єднатися в 5 груп. У цьому допоможе вправа «Салат». До нашого салату входять тільки корисні речовини: огірки, помідори, капуста, цибуля, кріп.  Шукайте представників своїх груп за малюнками, які ви отримали. На цих же картках ви побачите й назву речовини, про яку будете читати й розповідати однокласникам.

 

Учні за допомогою таблиць на с. 39-40 підручника виконують завдання 1 на с. 38 (у яких продуктах містяться ці речовини; яке значення вони мають для організму)

Висновок: отже, другий принцип раціонального хар­чування – поживність.

(Тобто, наше харчування повинно бути збалансованим, містити необхідні всі поживні речовини )

 

11. Вправа «Народна мудрість» (2 хв)

Учитель

Відоме народне прислів’я говорить: «Ненажера риє собі могилу власними зубами» чи згодні ви з таким висловом і чому? Поясніть свою думку.

Висновок: надмірне вживання їжі шкідливе для людини. Отже третій принцип раціонального харчування – враховуй калорійність їжі.

 

12. Інформаційне повідомлення  (1 хв)

Помірність вимагає, щоб калорійність ра­ціону не перевищувала енергетичних затрат ор­ганізму. Під час засвоєння будь-якого харчового продукту виділяється певна кількість енергії. Одиниці її вимірювання — калорії або кілокалорії.  Учені порахували, що в середньому дітям вашого віку потрібно 2300–2800 ккал на добу. Лише на підтрим­ку дихання витрачається 1300–1400 ккал, помірна активність (або 2 години стрибання на скакалці) — це спалювання 1000 ккал, 3 години їзди на велосипеді — 1500 ккал, 25 хвилин ходьби — 100 ккал. Таким чином, чим більше навантаження, тим більше треба їсти, щоб понов­лювати свій енергетичний запас, а якщо ви ведете малорухливий спосіб життя, то їсти треба менше, бо зайві калорії перетворять вас на «колобка». Проте недостатнє харчування може призвести до таких небезпечних хвороб, як анемія, анорексія тощо.

 

13.  Вправа «Що я знаю про правильне харчування?»  (5 хв)

Учитель. Зараз ми з вами створимо пам’ятку «Як правильно харчуватись» і будемо нею користуватися завжди. Ви отримуєте смужечки з надрукованими на них твердженнями. Якщо вважаєте їх правильними, клеїте на дошці, якщо ні – бгаєте й кидаєте в кошик.

  • склади для себе власний харчовий раціон
  • вживай якомога більше  цукерок
  • харчуйся у закладах «швидкого харчування»
  • харчуйся без режиму
  • вживай більше місцевих сезонних фруктів і овочів
  • спосіб  харчування добирай залежно від стану свого здоров’я
  • вживай їжу  чотири рази в день;
  •  їжу добре пережовуй;
  • під час їжі не відволікайся;
  • не  переїдай;
  • під час їжі побільше говори;
  • ковтай їжу великими шматками, не пережовуючи;
  • найбільше потрібно їсти ввечері, перед сном;
  • завжди снідай уранці;
  • до раціону включай лише корисні продукти

 

15.Вправа «Шкідливе – корисне» (2 хв)

У вашій пам’ятці є твердження, що необхідно включати лише корисні продукти. Давайте розберемося, які продукти є корисними, а які – ні.

(Корисна їжа – плескають у долоні, шкідлива – тупають ніжками).

Молоко, йогурт, чіпси,волоські горіхи, сир, м'ясо, вівсяна каша, яблуко, кока-кола, мед, яблуко, сухарики «Флінт», попкорн, сало, копчена риба, домашня курятина, смажена картопля, хот-дог, морква, салат із капусти, моркви та цибулі, копчена ковбаса, свіжі червоні суниці

 

14. Інсценізація оповідання В. Сухомлинського «Суниці для Наталі» (5 хв)

Учитель. Я рада, що ви знаєте корисні продукти харчування.  Особливо, мені здається, вам хотілося б скуштувати свіжих, запашних, червоненьких суничок. Адже вони дуже корисні.  Про ці ягідки у В. О. Сухомлинського  є оповідання.  Давайте його пригадаємо


Ведучий. У третьому класі вчиться маленька Наталя. Вона довго хворіла. А це вже прийшла до школи. Бліда, швидко втомлюється. Андрійко розповів своїй мамі про Наталю. Мама й каже: 
Мама. Цій дівчинці треба їсти мед і суниці. Тоді вона стане бадьора, рум'яна... Понеси їй суниць, Андрійку. 
Андрійко. Соромно мені, не понесу. 
Мама.  Чому ж тобі соромно?
Ведучий. Андрійко й сам не знає, чому йому соромно. Наступного дня він все ж узяв із дому пакуночок суниць. Коли вже закінчились уроки, він підійшов до Наталі. Віддав їй пакуночок із суницями й тихо сказав: 
Андрійко. Це суниці. Ти їж, і щоки будуть у тебе рум'яні.
Ведучий. Наталя взяла пакуночок із суницями. І сталося дивне. Щічки її стали червоні, як мак. Вона ласкаво подивилася Андрійкові в очі й прошепотіла: 
Наталя. Дякую... 
Андрійко. Чому ж це щічки у неї стали рум'яні?  Вона ще не їла суниць...

 

Учитель. Як ви гадаєте, чому?(відповіді дітей)

 

Висновок: правильно,  дівчинці було приємно відчути турботу однокласника. Адже суниці для неї були не лише продуктом харчування, а дуже важливим знаком уваги від однокласника.

 

15. Гра «Побажання» (2 хв)

І нам з вами теж важливо знати, що поряд знаходяться щирі, добрі друзі, які завжди можуть подати руку допомоги, які бажають нам лише добра. Простягнімо один одному дружню руку й побажаймо чогось гарного-гарного. Починаємо словами «Я бажаю тобі і всім…»

 

Домашнє завдання (написано на дошці заздалегідь) (1хв)

Опрацювати матеріал підручника  на 37-41

Додатково (за бажанням)

І група – дібрати загадки про продукти харчування (не більше 10)

ІІ група – підготувати повідомлення про причини отруєння

ІІІ група – розповісти, як готувати вашу улюблену страву

Категорія: Мої файли | Додав: фізик
Переглядів: 610 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz