Середа, 19.12.2018, 13:37
Вітаю Вас Гість | RSS

Чайкинський навчально-виховний комплекс

Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Школа молодого педагога
[ Викачати з сервера (119.5 Kb) ] 09.02.2017, 10:03

Пам’ятка молодому вчителеві

  1. Вивчай можливості кожного майбутнього вихованця.
  2. Пам’ятай, без знання стану здоров’я дітей не можливе правильне навчання й виховання їх.
  3. Вступаючи в контакт з дітьми, не варто будувати зверхні відносини з ними.
  4. Намагайтеся частіше хвалити, заохочувати вихованців.
  5. Вивчай індивідуальні можливості та потреби кожного з них.
  6. Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтися.
  7. Частіше усміхайся. Усмішка при вході до класу свідчить про те, що зустріч з дітьми тобі приємна. Усмішка створює загальний позитивний настрій дітей.
  8. Плануючи свої перші уроки подумай: як учні повинні поводитися на уроці; з перших уроків виробляй в учнів певний стереотип поведінки;  формуй       позитивні навички; які види робіт будуть використані й виконані на уроці.

9. Пам’ятай, більшість різних порушень на уроці відбувається через

недостатню    завантаженість учнів корисною, цікавою роботою.

10. Передбачай ситуації, які виникають на уроці. Пам’ятай, помилці  легше   запобігти, ніж виправити її.

11. Вчися вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли,  на твою думку,  

Вони помиляються чи у тебе обмаль часу. Пам’ятай: кожен   вихованець     повинен знати, що ти його вислухаєш.

12. Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільно-корисної діяльності учнів.

13. Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку.

14. Однією із важливих умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс як власної навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх колег, оцінювати різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні.

 

Пам’ятка наставникові

 

  • Чи зацікавив урок учнів?
  • Чи забезпечується цілеспрямована розумова діяльність учнів?
  • Чи дотримується вчитель педагогічного такту?
  • Як створюються ситуації для глибокого сприймання матеріалу, емоційних переживань учнів?
  • Як здійснюється контакт із класом та окремими учнями, тобто як налагоджено зворотний зв’язок?
  • Наскільки ефективно організовано самостійну роботу учнів, як учитель озброює їх навичками самоосвіти, самоконтролю?
  • Що на уроці найбільш вдалося вчителеві?
  • Які заходи виховного характеру було здійснено?
  • Як дотримувалася на роботі свідома робоча дисципліна?
  • Що не вдалося? Чому? Як працювати над усуненням недоліків?

Анкета

для молодого вчителя(вихователя)

  1. Уроки (заняття) кого зі своїх колег Ви відвідали?

 

  1. Що Вам особливо сподобалось на цих уроках (заняттях)?

 

  1. Скільки уроків (занять) відвідали у Вас наставники?
  2. Яку допомогу Ви дістали від наставників?

 

 

  1. Яку методичну літературу Ви використовували при підготовці до уроків(занять)?

 

 

  1. Які Ви відчуваєте труднощі в ході проведення уроків(занять)?

 

  1. Яку, на вашу думку, допомогу слід надати з метою покращання якості роботи?

 

 

  1. Яких труднощів Ви зазнаєте при використанні навчально-матеріальної бази? Що, на Ваш погляд, потрібно зробити для її вдосконалення?

 

 

  1. Чи задовольняє Вас розклад уроків, позакласних заходів?

 

  1. Що можна зробити для поліпшення роботи шкільних методичних об’єднань? Чи допомагають вони Вам у роботі?

 

 

  1. Які загальношкільні заходи (педради, методоб’єднання, засідання психолого-педагогічного семінару, ділові, рольові ігри, школа молодого педагога тощо) найбільше Вам запам’яталися? Чому?

 

 

  1. Чи задовольняє вас система самоосвіти, підвищення кваліфікації, яка склалася в школі?
  2. Що, на Ваш погляд, слід зробити для збільшення часу на самоосвіту?

 

 

  1. Що нового Ви дізналися за минулий навчальний рік під час відвідування відкритих уроків, взаємовідвідування уроків, колективних переглядів занять?

 

 

  1. Які методичні прийоми, на вашу думку, ви вдосконалили впродовж року?

 

 

  1. Яку методичну допомогу Ви бажали б дістати від шкільної адміністрації, наставників?

 

  1. Що необхідно зробити для полегшення індивідуальної роботи з дітьми?
  2. Які загальноосвітні заходи для дітей Вам найбільш сподобалися, були на вашу думку, найефективнішими? Чому?

 

 

 

Схема роботи

                                               з педагогами-початківцями

 

 

 

.

 

Відвідування уроків та занять у досвідчених колег

МОДОДИЙ педагог

Само

освіта

Творчий звіт

Психолого-педагогічні семінари

Діагносту

вання

Методичний кабінет

Семінари-практикуми

ММО

Методичне об’єднання

Індивідуальні консультації

наставник

Психологічна служба

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поради досвідченого вчителя

 „ Один із секретів педагогічної творчості полягає  в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку,    до аналізу власної роботи”.

                              В. О. Сухомлинський

 „Майстерність вихователя не є якимось   особливим мистецтвом, що вимагає таланту, це спеціальність, якій потрібно навчитися”

                                                                                   А. С. Макаренко.

  1. Розвивайте власну спостережливість, педагогічну уяву, вміння відчувати емоційний стан учнів. Пробуджуйте в учнів інтерес до знань. Створюйте можливості відчути радість успіху в навчанні.
  2. Навчіться володіти собою! Утримуйтесь від непотрібних зауважень. Не вдавайтесь до погроз, особливо тих, які практично не можна застосовувати.
  3. Пам’ятайте: нетактовність – одна з найважливіших ознак професійної непридатності. Відмовтеся від примусу, не привчайте учнів до сорому і покарань.
  4. Готуючись до уроку, продумайте можливий процес спілкування з учнями.
  5. Контакт із класом значною мірою залежить від ваших контактів з окремими учнями. Знаходьте час поспілкуватися з учнями сам на сам, наприклад, ідучи разом зі школи.
  6. Спробуйте висловити свої педагогічно доцільні переживання і передати їх  учням у різних психологічних ситуаціях. Постійно намагайтеся виробляти в себе навички педагогічної імпровізації у спілкуванні з учнями.
  7. Несіть батькам учнів радість. Адже, якщо більше ви скаржитиметеся батькам на їхніх дітей, то більше вони захищатимуть їх або застосовуватимуть такі засоби впливу, які заважатимуть вашим стосункам з учнями.
  8. „Хочеш наукою виховати учня, люби свою науку і знай її, і учні полюблять і тебе, і науку, і ти виховаєш їх; але якщо ти сам не любиш її, то, скільки б ти не змушував учити, наука не справить виховного впливу”. Л.Толстой

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностична карта

 

 

Аспект педагогічної діяльності

Рівень складності

дуже

 складний

складний

середній

низький

1

Тематичне планування.

 

 

 

 

2

Поурочне планування.

 

 

 

 

3

Впровадження нових технологій

навчання.

 

 

 

 

4

Індивідуальний підхід до учнів. Диференціація навчання.

 

 

 

 

5

Використання міжпредметних зв’язків.

 

 

 

 

6

Забезпечення активної роботи учнів

 протягом усього уроку.

 

 

 

 

7

Самостійна робота з книжкою.

 

 

 

 

8

Виявлення типових помилок учнів під

час навчання.

 

 

 

 

9

Виявлення типових причин низької успішності.

 

 

 

 

10

Організація позакласної роботи з

предметів.

 

 

 

 

11

Організація допомоги учням з розвитку

 навичок самоуправління.

 

 

 

 

12

Використання різних форм і методів

 виховної  роботи.

 

 

 

 

13

Виявлення рівня вихованості учнів.

 

 

 

 

14

Робота з батьками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План роботи Школи молодого педагога

№ №

з/п

 

Дата

         

       Зміст роботи

Форма

проведення

Відповідальний

1

Вересень

1. Вимоги до оформлення шкільної  документації.

2. Структура процесу навчання

(форми, методи, прийоми)

Інструктаж,

практикум.

Семінар-

практикум

Заступник директора

з НВР

2

Жовтень

1.Планування гурткової роботи.

2. Ознайомлення з планами роботи

 керівників гуртків.

3. Складання зразка плану гурткової  роботи.

Теоретичний

практикум

 

 

Практичне

заняття

 Заступник директора

 з ВР

 

3

Листопад

1. Психологічні основи діяльності учнів  у процесі навчання.

2. Психологічні тести.

3. Особливості роботи з „важкими” дітьми. 

Теоретичний

семінар

 

Тренінг

Обговорення

Практичний

психолог

4

Грудень

1. Аналіз відвіданих уроків (переглядів занять)

2. Передовий педагогічний  досвід – в практику роботи.

Відкрите

обговорення

Виступи педагогів-наставників

 

Заступник директора з НВР

Вчителі - наставники

5

Січень

1. Складання психолого-педагогічної характеристики учня та всього класного колективу.

2. Розв’язування педагогічних ситуацій.

Практикум

 

 

 

Відповіді на

 запитання

Практичний

психолог

6

Лютий

1. Розвиток пізнавального інтересу  учнів на уроках та в позаурочний час.

2. Конструювання уроку-диспуту, уроку-семінару.

Теоретичний

семінар

Практикум

Заступник директора

 з НВР

 

7

Березень

1. Національно-патріотичне виховання

учнів та вихованців ДНЗ.

2. Розробка планів проведення виховних заходів різного спрямування.

Теоретичний

семінар

Практикум

Заступник директора

 з ВР

 

8

Квітень

1. Відкритий урок (заняття): підготовка та проведення.

2. Аналіз та самоаналіз проведених уроків (занять).

Теоретичний

семінар

Практикум

Заступник директора

 з НВР

 

9

Травень

1. Відкрите підсумкове заняття „ Мої методичні знахідки ”

Творчі звіти

Керівники ШМП

 

ПЛАН

індивідуальної роботи з учителем

математики та інформатики Яремчук Вірою Олександрівною

Наставник Коврижко І. Ф.

Вересень

  1. Ознайомлення з нормативними документами щодо викладання  математики та інформатики, планування роботи на І півріччя.
  2. Опрацювання списку основної та додаткової літератури з математики та інформатики (необхідні посібники, підручники, довідники).
  3. Допомога у виборі проблеми, над якою працюватиме вчитель.

Жовтень

  1. Відвідування уроків з метою надання методичної допомоги.
  2. Опрацювання книги Н. М. Островерхого «Аналіз  уроку: концепції, методики, технології «
  3. Вироблення практичних умінь самоаналізу уроків.

Листопад

  1. Відвідування уроків у вчителя-наставника.
  2. Опрацювати літературу на тему :  «Активізація пізнавальної діяльності на уроках  математики».
  3. Практичне заняття «Формування навичок самостійної роботи на уроках».

 Грудень

  1. Відвідування уроків різних типів у колег: Нємцева Г. А., Коврижка І. Ф., Одинця А. В.,  Нємцевої К. М., Кузьменко В. М., Сигути  Л.  С.
  2. Форми актуалізації розумової діяльності учнів (Успіхи і проблеми. Обговорення фрагментів відвіданих уроків).
  3. Опрацювати книгу М. Антонця «Проблеми діяльності вчителя у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського»

Січень

1.Підготовка до відкритого уроку.

  1. Практичні заняття. Використання елементів гри на уроках у 5-7 класах Лютий
  1. Практичне заняття.   Використання інтерактивних форм та методів роботи на уроці, 10 клас.
  2. Робота на уроці над формуванням загальнонавчальних умінь та навичок.

Березень

1.Практичне заняття. Відвідування та аналіз уроків у колег .

  1. Оформлення тематичних папок.

Квітень

  1. Підсумки роботи над проблемою.

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

індивідуальної роботи з учителем

фізичної культури Сєдовим Богданом В’ячеславовичем

Наставник Нємцев Г. А.

 

Вересень

1. Ознайомлення з нормативними документами щодо викладання фізичної культури, планування роботи на І півріччя.

2. Опрацювання списку основної та додаткової літератури з фізичної культури.

3. Допомога у виборі проблеми, над якою працює вчитель.

 

Жовтень

1. Відвідування уроків з метою надання методичної допомоги.

2. Опрацювання книги  В. Д. Шарко  «Сучасний урок».

 3. Вдосконалення практичних умінь самоаналізу уроків.

 

Листопад

1. Відвідування уроків у вчителя-наставника.

2. Практичне заняття. Раціональний розподіл часу на уроці.

 

Грудень

  1. Підготовка до відкритого уроку
  2.  Відвідування уроків різних типів у колег: Нємцева Г. А., Коврижка І. Ф., Одинця А. В., Сигути  Л.  С.

3. Вибір оптимальних форм та методів роботи ( Обговорення фрагментів відвіданих уроків).

 

Січень

1. Практичні заняття. Добір загальнорозвивальних вправ для розминки. Організація роботи на уроках у молодших класах.

 

Лютий

  1. Практичне заняття. Використання елементів гри.
  2. Опрацювати книгу В. О. Сухомлинського «Серце віддаю дітям».

 

Березень

1.Практичне заняття. Відвідування та аналіз уроків у колег.

3. Оформлення тематичних папок.

 

Квітень

1.Підсумки роботи над проблемою.

 

 

 

 

ПЛАН

індивідуальної роботи з учителем

початкових класів  Шкалабердою Марією Олександрівною

Наставник Магоня Н. В..

 

Вересень

1. Ознайомлення з нормативними документами щодо викладання в початкових класах, планування роботи на І півріччя.

2. Опрацювання списку основної та додаткової літератури з навчальних предметів.

3. Допомога у виборі проблеми, над якою працює вчитель.

 

Жовтень

1. Відвідування уроків з метою надання методичної допомоги.

2. Опрацювання книги  В. О. Сухомлинського  «Сто порад вчителю».

 3. Вдосконалення практичних умінь самоаналізу уроків.

 

Листопад

1. Відвідування уроків у вчителя-наставника.

2. Практичне заняття. Форми та методи роботи з учнями 1 класу.

 

Грудень

1. Відвідування уроків різних типів у колег: Магоні Н. В., Коленченко Н. В., Степаненко О. В., Карабан Т, О., Коврижка І. Ф. .

2. Вибір оптимальних форм проведення уроку ( Обговорення фрагментів відвіданих уроків).

 

Січень

1. Практичні заняття. Використання інтерактивних методів роботи в молодших класах.

 

Лютий

  1. Практичне заняття. Використання елементів гри.
  2. Опрацювання книги В. О. Сухомлинського «Серце віддаю дітям».

 

Березень

1.Підготовка до відкритого уроку..

2.Практичне заняття. Відвідування та аналіз уроків у колег.

3. Оформлення тематичних папок.

 

Квітень

1.Підсумки роботи над проблемою.

 

 

 

Схема самоаналізу уроку

 

  1. Чи відповідає мій урок програмі?
  2. Чи правильно були визначені і розв’язані на уроці навчальна, виховна, розвиваюча мета?
  3. Чи відповідає зміст уроку його завданням?
  4. Що було найсуттєвішим на уроці? Чи акцентувалась на ньому увага учнів?
  5. Чи вдалою була структура уроку?
  6. Чи вдалим був вибір форм навчання? Які і чому домінували?
  7. Чи вдалим був вибір методів навчання?
  8. Чи об’єктивно і аргументовано було здійснено оцінювання роботи учнів?
  9. Чи проводилась індивідуальна робота, використовувались диференційовані завдання?
  10. Чи правильно визначено зміст і обсяг домашнього завдання? Чи здійснено інструктаж щодо його виконання?
  11. Що було зайвим у діях учителя і учнів?

 

„Відкритий урок  молодого вчителя”

 (оцінка за схемою)

 

 

 

 

 

Учитель

Особистісно-орієнтова-

ний підхід до учнів

Ефективність викорис-

таних методів

Проблемність

Самостійність учнів

Реалізація дидактичних принципів

Створення умов успіш-

ного навчання ( форми, прийоми)

Емоційна насиченість

Самоаналіз

Загальний бал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: фізик
Переглядів: 344 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz